Săptămâna trecută, Guvernul a adoptat Ordonanța 34/2020, prin care se stabilește că, pe durata stării de asediu sau a stării de urgență, normele legale referitoare la transparența decizională și dialogul social nu se aplică în cazul proiectelor de acte normative care se referă la măsuri luate în această perioadă.

Altfel spus, proiectele legislative nu vor mai fi publicate pentru a fi suspuse dezbaterii publice, așa cum se întâmpla până acum. Înțelegând pe deplin necesitatea anumitor măsuri generate de starea de urgență, consider că, totuși, o astfel de decizie poate lăsa loc multor abuzuri. De asemenea, eventualele măsuri legislative ar putea fi lipsite de aportul specialiștilor, care, prin contribuția lor, le pot îmbunătăți substanțial.

De altfel, anumite organizații din zona patronală au și contestat public inițiativa suspendării transparenței decizionale. Astfel, Confederația Patronală Concordia a avertizat, într-un comunicat de presă, că acest demers „poate submina serios încrederea dintre stat și cetățeni” și că multe dintre actele normative care se vor emite nu vor putea primi avizul Consiliului Economic și Social sau ale Consiliului Concurenței.

De aceea, domnule ministru, aș dori să răspundeți la următoarele întrebări:

1. De ce este necesară suspendarea transparenței decizionale în cazul măsurilor economice impuse de starea de urgență?

2. În cazul căror măsuri concrete, legate de sectorul economic, considerați că este justificată suspendarea transparenței decizionale și care sunt argumentele pentru fiecare măsură în parte?

Am solicitat răspuns scris și îl voi face public de îndată ce îmi va fi comunicat.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *