Am primit, la cabinetul parlamentar din Iași, solicitarea de a clarifica unele aspecte legate de cazuri în care persoane ce au fost angajate fără întrerupere au descoperit că stagiul lor de cotizare la pensie nu este complet. Cu alte cuvinte, au descoperit că, pe durata angajării lor, angajatorul nu le-a plătit, în anumite intervale, contribuția pentru pensie. Evident, mă refer la situaţii care au survenit înainte de momentul trecerii contribuţiilor de asigurări sociale de la angajator la angajat. În condițiile menţionate, la momentul pensionării, acești foști angajați au constatat că sunt privați de o parte din propria contribuție la sistemul de pensii și, prin urmare, pensia care li se calculează este mai mică.

Pentru a înțelege dacă și mai ales cum pot fi recuperați acești bani și ce se poate face pentru a ajuta persoanele aflate în această situație, am rugat-o pe doamna președinte să-mi răspundă la câteva întrebări:

1. În ce măsură poate ANAF să recupereze aceste contribuții restante de la angajatorii de rea credință?

2. Cum trebuie să procedeze și cui trebuie să se adreseze un cetățean – contribuabil, aflat în această situație?

3. Ce soluții există pentru ca o persoană să-și poată întregi stagiul de cotizare, în urma recuperării restanțelor cauzate de neglijența angajatorului?

Am solicitat un răspuns scris și vi-l voi prezenta de îndată ce îmi va fi comunicat.

Share this article with:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>