EDIT: Într-un răspuns semnat de Carmen Dan, ministrul Afacerilor Interne, se precizează că au existat diverse metode de încercare de a îmbunătăți calitatea activității de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. S-a oferit ca exemplu detașarea a 60 de agenți de poliție din cadrul altor structuri ale MAI către SPCRPCIV, s-a suplimentat din 2016 numărul de posturi cu încă 106 poziții și s-au crescut cifrele de școlarizare în unitățile de formare profesională ale ministerului astfel ca până în 2020 să se pregătească îndeajuns de mult personal ca să fie acoperit acest deficit. Mai multe decât atât, în răspunsul primit se precizează și faptul că se lucrează la unele soluții informatice pentru corelarea bazelor de date de la instituțiile publice, astfel încât să se reducă birocrația în cazul procedurilor legate de înmatricularea unui autovehicul. Mai multe detalii puteți regăsi citind răspunsul integral la acest link.


Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din fiecare județ este printre cele mai solicitate instituții publice. Numărul mare de contribuabili care accesează zilnic serviciile oferite aici duce adesea la congestionarea activității, la formare de cozi interminabile sau la soluționarea unor cereri după perioade foarte mari de timp.

În județul Iași, de pildă, activitatea acestui serviciu este îngreunată și din cauza numărului foarte mic de lucrători. Spre exemplu, de întocmirea unor adeverințe, solicitate de cetățeni în diverse cauze, cade în sarcina acelorași agenți care, în timpul zilei, participă la examinarea candidaților pentru obținerea permisului auto. Mai precis, aceștia se ocupă de întocmirea acestor documente timp de o oră, dimineața, apoi pleacă pe teren, să examineze candidații la examenele auto, iar când se întorc, aproape de sfârșitul programului, mai pot continua să se ocupe cel mult o oră de întocmirea acestor documente. Să remarcăm şi faptul că responsabilitatea acestora în privinţa acordării permiselor de conducere este una deosebită.

Situația de la Iași nu este una singulară în Moldova. Presa regională semnala, spre exemplu, la începutul anului 2018, că, în vederea decongestionării activității Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din Bacău autoritățile județene au detașat, pentru o perioadă determinată, lucrători de la Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidența Pașapoartelor.

În aceste condiții am rugat-o pe doamna ministru să lămurească câteva aspecte legate de această problemă:

  1. Are în vederea ministerul scoaterea la concurs a unor posturi suplimentare pentru aceste servicii?
  2. În contextul în care guvernul susține și încurajează proiectele de digitalizare a instituțiilor care lucrează cu publicul, în ce măsură v-ați propus să creați o interfață online accesibilă, astfel încât să optimizați activitatea acestui serviciu?

Am solicitat un răspuns scris și îl voi comunica de îndată ce îl voi primi.

Share this article with:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>