Există, de ani buni, numeroase discuții în spațiul public privitoare la necesitatea introducerii masteratului didactic în programele învățământului superior, ca instrument eficient de formare a viitoarelor cadre didactice.

În programul de guvernare al Partidului Național Liberal, una dintre cele mai importante măsuri propuse la capitolul Educație era tocmai cea a urgentării introducerii masteratului didactic. În numeroase ocazii în care v-ați exprimat public ați declarat, doamnă ministru, că veți da curs acestei măsuri, mai întâi printr-un program-pilot, care să se deruleze în câteva universități și care să constituie apoi, după o analiză de impact, punctul de plecare către introducerea masteratului didactic la nivelul întregului sistem de învățământ superior.

În cadrul recentei audieri pentru obținerea avizului Comisiilor reunite pentru Învățământ, ştiinţă, tineret și sport din Parlamentul României, pentru numirea d-voastră în funcția de ministru al Educației și Cercetării în Guvernul Orban II, ați declarat că v-ați consultat, pe această temă, a pilotării programului privitor la masteratul didactic, cu specialiști în Educație. Concluziile, ați menționat în același cadru, sunt că încă este nevoie de o pilotare înainte de implementarea propriu-zisă a acestui tip de formare la nivel național.

Având în vedere toate acestea, aș dori, doamnă ministru, să oferiți răspunsuri clare la câteva întrebări care pot aduce multe clarificări privind strategia pe care ați trasat-o în ceea ce privește introducerea masteratului didactic. De asemenea, având în vedere că ați declarat că ați avut o consultare cu specialiștii din Educație, că apreciaţi opiniile acestora, iar specialiștii în Educaţie au rămas fără un cadru legal de manifestare pe linia cercetării, prin desființarea, de către guvernul din care ați făcut parte, a Institutului de Științe ale Educației, una dintre întrebări este legată tocmai de această situație. Întrebările sunt:

  1. Care vor fi universitățile-pilot pentru programele de masterat didactic?
  2. În ce formulă va funcționa masteratul didactic în structura actuală a unei universități?
  3. Cum va fi conceput viitorul curriculum de formare prin masterat didactic?
  4. În ce raport se va afla acest tip de masterat cu actualul masterat profesional?
  5. În ce cadru instituțional și pe ce linie de finanțare vor funcția specialiștii și cercetătorii în Educație?

Am solicitat răspuns scris și îl voi face public de îndată ce îmi va fi comunicat.

Share this article with:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *